بولگاری


Bvlgari


Bvlgari(بولگاری) یک برند لوکس ایتالیایی و طراحی مد است که توسط Stotirios Boulgaris در سال 1884 تاسیس شد.

نام این کمپانی از نام خانوادگی موسس آن گرفته شده است و حرف V که در نام این برند آمده است کاراکتر الفبایی قدیمی لاتین برای حرف U است، بنابر این نام این برند به صورت Bulgari تلفظ می‌شود.
موسس این کمپانی سوتیریو بولگاری (
Sotirios Boulgaris) در اصل زاده کشور یونان است که در آن کشور او کار در صنعت جواهر را آموخت. او در سال 1877 کشور موطن خود را ترک کرد و به Corfu و سپس به ناپل رفت که قبل از ساکن شدن او در سال 1881 در رم بود. او در سال 1884 کارخانه و کمپانی بولگاری را تاسیس کرد.
مغازه اصلی این کمپانی در سال 1905 با کمک پسران او باز شد که در Via dei Condotti بود و به سرعت خیلی موفق شد و به شهرت بالایی رسید. اولین مغازه های بین المللی این کمپانی در سال 1970 در نیویورک، پاریس، ژنو و مونت کارلو افتتاح شد. کمپانی بولگاری چندین سال است که در هتل Pierre در نیویورک نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مخصوص خود را دارد و در سرتاسر جهان بیش از 300 فروشگاه دارد.
بر اساس بانک داده ادکلن‌های ما کمپانی بولگاری 41 ادکلن دارد. اولین نسخه از ادکلن‌های این شرکت در سال 1992 ارائه شد. ادکلن‌های بولگاری با همکاری عطاران معروف زیر به بازار عرضه شدند Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallier, Jean-Claude Ellena, Sophia Grojsman, Beatrice Piquet, Olivier Polge, Carlos Benaim, Sophie Labbe and Nathalie Lorson